SITREP:
De där jävlarna i det andra gänget har inte gett er den respekt ni förtjänar. Det är fan dags att visa dem att ingen muckar med vårt gäng obestraffat. Det är fan VI som äger VR-tuna! Det här är VÅRA gator!
Via vår vapenkran har vi fått tag på nya puffror och helikoptrar. Jag hoppas att det andra gänget inte har något liknande, men de kopierar ju alltid oss så det skulle inte förvåna mig...
Så ta på er det gängfärgade Adidas-stället, hoppa in i de nymålade helikoptrarna, ladda puffran och gör upp uppe i skyn!
Speltekniskt:
Det är helt enkelt dogfight med Littlebird som erbjuds.
Det finns tre olika "spelsätt" att välja på:
- Ensam pilot i en AH-6 med miniguns.
- En pilot och två skyttar på skidorna med varsin kulspruta.
- En pilot och två skyttar på skidorna med varsin granatkastare.
Blå sida har kanal 1 på 148 ifall de vill prata med varandra. Röd sida har kanal 2. Jag kommer ställa in så ni kan "prata i mun" med varandra på radion.
Bägge sidor har exakt samma utrustning förrutom färgen på Adidasjackan. Det ligger extra ammunition till skyttarna i helikoptern ifall det ni har på er tar slut innan ni dör. Sista laget som är kvar i luften vinner!
Det har byggts upp en "stad" per spelsätt (dvs, jag har slumpat ut byggnader i ett större område).
Regler
- Är det inga helikoptrar i luften med er färg så har ert lag förlorat.
- Vid spelstart, vänta med att slå på motorn och lyfta tills ni får order om att spelet startat via chat.
- Blir ni nedskjutna men lyckas landa levande så får ni kuta tillbaka till starten och hämta en ny helikopter.
- Strandsatta skyttar på marken får skjuta på helikoptrar i luften och fiender på marken. Ni får även plocka vapen och ammo från vrak och kroppar ifall ni får slut.
- Ni får inte tjuvlyssna på andra sidans radiokanal.
- Ni får inte sno en helikopter med fel färg.
- Lämna inte staden och flyg ut över slätten.
- Eventuella deltagare ur VL anses ha fördel, så dela upp er mellan de två lagen så jämnt det går.
- Det finns ingen respawn.
Erk