Author Topic: Skippers triple head  (Read 7565 times)

Skipper

• Inaktiv Medlem
  • *
  • Passenger briefing: sit down, strap in, shut up..
Skippers triple head
« on: 1 June 2010 kl. 23:00:45 »
Fick förfrågan om jag kunde plåta min rigg och lägga upp den här i forumet,
vet dock inte var så håll till godo gott folk  :-)

[attachment deleted by admin]
Know and use all the capabilities in your airplane. If you don't, sooner or later, some guy who does use them all will kick your ass.

I was not just a soldier, I was a brother to those that needed a brother, I have seen countries that most people dream about and seen things most people have nightmares about.

Dansk_skalle

• Inaktiv Medlem
  • *
  • Major League Doorkicker
Re: Skippers triple head
« Reply #1 on: 1 June 2010 kl. 23:02:36 »
Ojsan så trevligt

och soldF vid datorn, given
Uraktlåtenhet att handla ligger en befälhavare mer till last än misstag i fråga om val av medel

Stiltman

• Överste
  • *
« Reply #2 on: 1 June 2010 kl. 23:17:15 »
Din j**el..:D  näe.. men jäkla nice, är en såndär setup jag är ute efter när jag väl flyttar så jag får plats för det...
tycker mig även se en Saitek Pro Flight Switch Panel, oxo lite prylar jag är sugen på.. synd att Arma inte har mer stöd för saker som extärna instrumend och mfd paneler osv, hade varit sjukt nice.

tycker dock alla har så rent vid sina datorer.. finns en anledning att jag inte visat upp min datorhörna.. :D mest för att jag knappt får plats på skrivbordet själv.. hehe

Johan

• A day without blood is like a day without sunshine
« Reply #3 on: 1 June 2010 kl. 23:17:43 »
riktigt nice! ser grymt coolt ut med 3 skärmar!
Are you quitting on me? Well, are you? Then quit, you slimy fucking walrus-looking piece of shit! Get the fuck off of my obstacle! Get the fuck down off of my obstacle! NOW! MOVE IT! Or I'm going to rip your balls off, so you cannot contaminate the rest of the world! I will motivate you, Private Pyle, IF IT SHORT-DICKS EVERY CANNIBAL ON THE CONGO!

Webdisciple

• AkA- The Puttzmister
« Reply #4 on: 1 June 2010 kl. 23:20:20 »
Shit skipper! Du är min nya idol! Är sjölv bara en skärm ifrån nu=)
Vad kör du med för gfx i burken?
Varför den ger mig fräs i brallan? Det ser du ju på namnet, döh!

Pelle

• Administratör
  • Carlbark och Koxen är tjockisar!
« Reply #5 on: 1 June 2010 kl. 23:30:34 »
Åååh skipper, har du SSG på skärmen vad fint :D
"Firing a gun is a utf8 choice. You either pull the trigger or you don't." - Max Payne

Ish

• http://www.twitch.tv/paaaatrika/
« Reply #6 on: 1 June 2010 kl. 23:47:26 »
Åååh skipper, har du SSG på skärmen vad fint :D
Boot shining and ass licking, soon he'll outrank us all!! :D :D :D

edit/ Skipper@ Post you battlestation CLICKY
« Last Edit: 1 June 2010 kl. 23:49:49 by Ish »

Trracer

• Inaktiv Medlem
  • *
  • ˙uʍop ǝpısdn sı ƃuıɥʇʎɹǝʌǝ
« Reply #7 on: 1 June 2010 kl. 23:50:20 »
mm, finns en tråd för battlestations :P

Argus

• Inaktiv Medlem
  • *
« Reply #8 on: 1 June 2010 kl. 23:57:15 »
Riktigt läckert med triple head. Är det med TripleHead2Go och isåfall är det den nya högupplösta varianten?
Skulle ha dem på ett fint stativ så du kan tilta dem på högkant när du kör flygsim bara :)

Semper metam contingimus

Koxen

• Inaktiv Medlem
  • *
  • Katz cut it
« Reply #9 on: 1 June 2010 kl. 23:58:46 »
coolt som fan.

Kan man inte slöjda bort kanterna på skärmarna som dom hamnar mer i varandra? testa hyvla lite skipper och berätta sen  ;)

Ish

« Reply #10 on: 2 June 2010 kl. 00:01:23 »
Lite det som gör att jag aldrig skulle ha det. Men det vore fränt att spela på HD-upplöst projektor med stor bredd och mindre höjd. Tror det skulle ge en ganska fin upplevelse i ArmA 2 faktiskt :)

Pelle

• Administratör
« Reply #11 on: 2 June 2010 kl. 00:05:50 »
På torsdag ska jag spela på min 40"-TV. Det ska bli spännande :)
"Firing a gun is a utf8 choice. You either pull the trigger or you don't." - Max Payne

Trracer

• Inaktiv Medlem
  • *
« Reply #12 on: 2 June 2010 kl. 06:17:38 »
På torsdag ska jag spela på min 40"-TV. Det ska bli spännande :)

Det kommer bli som att spela på en widescreen-skärm, fast sämre :P

Argus

• Inaktiv Medlem
  • *
« Reply #13 on: 2 June 2010 kl. 08:08:13 »
Det kommer bli som att spela på en widescreen-skärm, fast sämre :P

So true!
Semper metam contingimus

Pelle

• Administratör
« Reply #14 on: 2 June 2010 kl. 09:16:05 »
Men det är i alla fall 1920x1080. Så tekniskt sätt är det en stor widesceen-skärm :)

Trracer

• Inaktiv Medlem
  • *
« Reply #15 on: 2 June 2010 kl. 09:49:06 »
16:9 har inget på datorer att göra!
Men det är klart, har du lägre upplösning nu så kanske de blir skoj. Kräver lite mer grafikprestanda bara.

Pelle

• Administratör
« Reply #16 on: 2 June 2010 kl. 09:55:36 »
Jag har 1680x1050 nu så :) på en 20" DELL awesome-skärm. Inte riiiiktigt lika awesome som skippers tripple head, but still :)

Ish

« Reply #17 on: 2 June 2010 kl. 12:09:42 »
Men det är i alla fall 1920x1080. Så tekniskt sätt är det en stor widesceen-skärm :)
Rätta mig om jag har fel men LCD apparater har väll inte så bra respons? Tacka vet jag min plasma som inte har någon alls <3 Körde på den när min gamla samsung 22" gick i graven och väntade på min dell skärm.

Trracer

• Inaktiv Medlem
  • *
« Reply #18 on: 2 June 2010 kl. 12:18:41 »
Du har inte fel, Ish.
Sen finns det såklart andra nackdelar med plasma, annars skulle alla skärmar vara plasma.

Ish

« Reply #19 on: 2 June 2010 kl. 12:36:04 »
Jo då. Det var därför jag lada en hel lön på den :p Det är (var) en utgående toppmodell när jag köpte den. Jag är iaf sjukt nöjd. Inga inbränningar, trots att jag somnat med dvd menyer rullandes i tio timmar. Dem sätter sig kvar efter man stängt av, men dem försvinner efter nån minut. Det ska väll dock tilläggas att det inte är något jag eftersträvar.

Men ibland när man ser en film så somnar man helt enkelt ;) Sen har jag hört att livslängden inte skulle vara lika bra som LCD, men jag har för mig nån klok man räknade på det där. Jag kommer inte ihåg exakta siffror men det var typ "konstant påslagen i 5 år, jämfört med LCD 10" OBS! exempel. Men typ så. Och 5år är ju "några timmar" om man betänker att jag inte använder den varje dag eller 24 h den dygnet jag gör det. Så jag kommer nog behålla den ett tag.

Jaja, jag vet OT, men svårt att hålla sig på rakt spår :( Jag använder ju styckeindelning i alla fall, så du better be skära mig some slack här då va?

Tobe

• Inaktiv Medlem
  • *
  • Combat Camera
« Reply #20 on: 2 June 2010 kl. 12:39:24 »
I ett långsamt spel som ArmA2 så spelar det inte någon roll med lite lägre respons. Skillnad om man typ lirar Quake eller dylikt :P

Finns i övrigt inte så många nackdelar med plasma faktiskt. Dom är dyrare att tillverka, drar mycket mer ström, tål inte att tiltas för mycket, och bilden kan brännas fast om man har mycket stillbilder på den och inte kör clean-programmet ibland. Däremot har dom överlägsen svärta, starka varma färger, bra respons, och hänger även med i upplösning nuförtiden. Så ser man bara på bild-kvalité så är dom väldigt grymma faktiskt, men inte lämpliga som dator/spel-skärmar direkt.

Ish

« Reply #21 on: 2 June 2010 kl. 12:54:42 »
En sån här har jag: http://www.smartson.se/test/tv/pioneer-pdp428xd.htm
Kan även ses här monterad i mitt rum: http://www.ssg-clan.se/forum/index.php?topic=581.msg8945#msg8945

Ursäkta röran, jag orkar inte bry mig. Mycket papper från försäkringskassan/AMS ;)

Skipper

• Inaktiv Medlem
  • *
« Reply #22 on: 3 June 2010 kl. 00:51:36 »
Riktigt läckert med triple head. Är det med TripleHead2Go och isåfall är det den nya högupplösta varianten?
Skulle ha dem på ett fint stativ så du kan tilta dem på högkant när du kör flygsim bara :)

Jepp kör den med 3x22" och ett XFX 4890 Black edi fungerar hyfsat att lira i 5040 x 1050 :-)
Know and use all the capabilities in your airplane. If you don't, sooner or later, some guy who does use them all will kick your ass.

I was not just a soldier, I was a brother to those that needed a brother, I have seen countries that most people dream about and seen things most people have nightmares about.

Skipper

• Inaktiv Medlem
  • *
« Reply #23 on: 3 June 2010 kl. 22:04:00 »
Ojsan så trevligt

och soldF vid datorn, given

SoldF är alltid med  ;D

Arma är ju inget spel, det är ju ett äventyr....  ;)

* Välkommen till SSG

Vill du söka till SSG?
Swedish Strategic Group (SSG) är en taktiskt ARMA-klan med fokus på seriöst spel i en vuxen miljö.

Klanens storlek varierar men snittar på ca 35-40 medlemmar vid varje spel. Vi håller träningar varje onsdag där vi slipar våra färdigheter och utvecklar vårt spelsätt för att på söndagar lösa de svåra uppgifter vi blir tilldelade.

Det är spel i princip varje söndag och vi bygger våra egna uppdrag! Detta betyder att vi får unika uppdag efter våra egna önskemål.

[ Klicka här ]

för att komma till ansökan.

OBS! Du måste ha en fungerande epost-adress.

* Senaste foruminlägg

Le Kalender

April 2019
Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 [23] 24 25 26 27 28
29 30

No calendar events were found.

• Dot Guests: 6
  • Dot Hidden: 0