Author Topic: Ensam soldat stöter på patrull  (Read 1012 times)

Murkelost

• Junior Sergeant[E]
  • *
Ensam soldat stöter på patrull
« on: 25 November 2016 kl. 17:48:23 »
Sprang runt lite för att träna på AT, säkring av fientlig grid med mera och stötte på ett intressant scenario. Jag var på väg mot en fientlig grid när jag upptäckte en fientlig lastbil. Jag drog iväg en RPG på denna och ut ur lastbilen vällde det ca 8 soldater. Då jag hade tagit position bakom en stenmur och hade en anpassad stance för att inte visa mig för mycket så lyckades jag undkomma fientlig eldgivning medan jag tittade upp och sköt och duckade ner igen. På så vis kunde jag en efter en ta ner fienden utan att ta skada. En mycket erfarenhetsrik upplevelse i stridens hetta.

Från min skytteposition:

Från min skytteposition inzoomat:

Utslagen lastbil:

Fiendens vy mot min attackposition:

I need you to take a deep breath and find your balls. And when you find them, finish the fucking job.

ColtZ

Re: Ensam soldat stöter på patrull
« Reply #1 on: 25 November 2016 kl. 19:08:58 »
Trevliga bilder och kul att du övar!

En forumteknisk grej bara - istället för att göra nya trådar för varje bildserie, kika in på de övriga trådarna först (exempelvis http://www.ssg-clan.se/index.php?topic=4784.0).

Annars är det alltid kul att se bilder från våra kära ArmA!
Psykofarmakajesus

Murkelost

• Junior Sergeant[E]
  • *
Re: Ensam soldat stöter på patrull
« Reply #2 on: 25 November 2016 kl. 20:04:43 »
Will do o7  :)
I need you to take a deep breath and find your balls. And when you find them, finish the fucking job.

* Välkommen till SSG

Vill du söka till SSG?
Swedish Strategic Group (SSG) är en taktiskt ARMA-klan med fokus på seriöst spel i en vuxen miljö.

Klanens storlek varierar men snittar på ca 35-40 medlemmar vid varje spel. Vi håller träningar varje onsdag där vi slipar våra färdigheter och utvecklar vårt spelsätt för att på söndagar lösa de svåra uppgifter vi blir tilldelade.

Det är spel i princip varje söndag och vi bygger våra egna uppdrag! Detta betyder att vi får unika uppdag efter våra egna önskemål.

[ Klicka här ]

för att komma till ansökan.

OBS! Du måste ha en fungerande epost-adress.

* Senaste foruminlägg

Le Kalender

April 2019
Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 [23] 24 25 26 27 28
29 30

No calendar events were found.

• Dot Guests: 11
  • Dot Hidden: 0