Author Topic: Kampanj 2: Liquid Sky  (Read 3941 times)

Pelle

  • Administratör
  • Posts: 5578
  • Carlbark och Koxen är tjockisar!
Kampanj 2: Liquid Sky
« on: 5 February 2010 kl. 12:38:56 »
Vi kör igång en ny kampanj, vår andra inom SSG, som vi kallar för Liquid Sky. Första uppdraget i kampanjen är OP Voodoo People nu på söndag.

Kolla här för story och sitrep: http://www.ssg-clan.se/liquidsky.php
Den uppdateras inför varje söndag.

Mvh,
Ledningen
« Last Edit: 26 April 2010 kl. 10:25:37 by Pelle »
"Firing a gun is a utf8 choice. You either pull the trigger or you don't." - Max Payne

Tomten

  • Guest
Re: Ny kampanj - Liquid Sky
« Reply #1 on: 5 February 2010 kl. 14:14:18 »
HURRA! KAMPANJ!!! :D :D :D :D hoppas vi är US army. :)

Koxen

  • Inaktiv Medlem
  • *
  • Posts: 1518
  • Katz cut it
Re: Ny kampanj - Liquid Sky
« Reply #2 on: 5 February 2010 kl. 14:43:27 »
Låter spännande!! :)

Edwin

  • Inaktiv Medlem
  • *
  • Posts: 1081
  • Wazzup?
Re: Ny kampanj - Liquid Sky
« Reply #3 on: 5 February 2010 kl. 14:51:50 »
Awesome.
Herrow

Dansk_skalle

  • Inaktiv Medlem
  • *
  • Posts: 1330
  • Major League Doorkicker
Re: Ny kampanj - Liquid Sky
« Reply #4 on: 5 February 2010 kl. 14:54:09 »
Wooo! Nåt som skulle vara coolt i en kampanj är typ att span har "fältförläggning". Borde väl inte vara omöjligt att fixa, men om span typ markerar en plats där de slår läger så spawnar de där i början av nästa uppdrag, så kan de ha ett litet tält där och en brasa tycker jag skulle vara mysigt
Uraktlåtenhet att handla ligger en befälhavare mer till last än misstag i fråga om val av medel

Koxen

  • Inaktiv Medlem
  • *
  • Posts: 1518
  • Katz cut it
Re: Ny kampanj - Liquid Sky
« Reply #5 on: 5 February 2010 kl. 15:01:23 »
Fick också en ide. vet inte vem som gör banorna eller när, men det hade vart kul om slutet på tidigare mission hänger kvar och påverkar början av nästa. t.ex hur mycket flyg/pansar vi förlorar.
Även simulera att vi flyttar med basen i form av konvojer med lastbilar och köra konvojen till nya platser.

Ish

  • Posts: 2856
  • http://www.twitch.tv/paaaatrika/
Re: Ny kampanj - Liquid Sky
« Reply #6 on: 5 February 2010 kl. 15:03:51 »
Det är precis vad kampanj i det här fallet innebär. Kanske inte att vi startar med 20 plan och slutar med 10, för att tio blev nedskjutna. Men någonting sånt var det sist i alla fall(?)

Minns att vi hade en kyrkogård med ett kors för varje gång någon hade dött..

Koxen

  • Inaktiv Medlem
  • *
  • Posts: 1518
  • Katz cut it
Re: Ny kampanj - Liquid Sky
« Reply #7 on: 5 February 2010 kl. 15:22:39 »
Kul att du nämner kyrkogård på din 666'e post Ish  ::)

Men då säger jag bara grymmt! love it!

Ish

  • Posts: 2856
  • http://www.twitch.tv/paaaatrika/
Re: Ny kampanj - Liquid Sky
« Reply #8 on: 5 February 2010 kl. 15:32:55 »
Careful what you wish for :p

Tror vi dog 50 någonting gånger bara. Vi får gå in med det sekundära målet att dö mindre den här gången :P

Pelle

  • Administratör
  • Posts: 5578
  • Carlbark och Koxen är tjockisar!
Re: Ny kampanj - Liquid Sky
« Reply #9 on: 5 February 2010 kl. 15:41:26 »
Vi dog 52 gånger i första uppdraget!
"Firing a gun is a utf8 choice. You either pull the trigger or you don't." - Max Payne

Dansk_skalle

  • Inaktiv Medlem
  • *
  • Posts: 1330
  • Major League Doorkicker
Re: Ny kampanj - Liquid Sky
« Reply #10 on: 5 February 2010 kl. 15:42:26 »
Jag minns inte typ att jag dog nån gång på förra kampanjen... Den var ganska lätt, men väldigt kul. Det var ju inte ACE då heller. Och öken, så man ser fienden hur lätt som helst och kan ligga ner utan att få gräs i fejan.
Uraktlåtenhet att handla ligger en befälhavare mer till last än misstag i fråga om val av medel

Pelle

  • Administratör
  • Posts: 5578
  • Carlbark och Koxen är tjockisar!
Re: Ny kampanj - Liquid Sky
« Reply #11 on: 5 February 2010 kl. 15:45:52 »
Vi körde med revive, så död = du behövde bli revive'ad
"Firing a gun is a utf8 choice. You either pull the trigger or you don't." - Max Payne

Tomten

  • Guest
Re: Ny kampanj - Liquid Sky
« Reply #12 on: 5 February 2010 kl. 16:16:22 »
Pelle, kör vi som US army? :)

Koxen

  • Inaktiv Medlem
  • *
  • Posts: 1518
  • Katz cut it
Re: Ny kampanj - Liquid Sky
« Reply #13 on: 5 February 2010 kl. 16:59:49 »
Yepp vi gör det men du ska spela som afghan.

ReapeR

  • Guest
Re: Ny kampanj - Liquid Sky
« Reply #14 on: 5 February 2010 kl. 17:02:53 »
awesome taggad som fan nu :D. Några addons vi kommer behöva ?

Tomten

  • Guest
Re: Ny kampanj - Liquid Sky
« Reply #15 on: 5 February 2010 kl. 17:04:49 »
Yepp vi gör det men du ska spela som afghan.
ABOOOOO!! WALLA MASHALAMA JAG KNULLA DIG MINA KUSINER KNIVA DIG WALLA ABOOO!!!!

För mycket inlevelse..? (A)

Dansk_skalle

  • Inaktiv Medlem
  • *
  • Posts: 1330
  • Major League Doorkicker
Re: Ny kampanj - Liquid Sky
« Reply #16 on: 5 February 2010 kl. 17:14:43 »
Tomten det där är Knullturken, inte en taliban.
Uraktlåtenhet att handla ligger en befälhavare mer till last än misstag i fråga om val av medel

Tomten

  • Guest
Re: Ny kampanj - Liquid Sky
« Reply #17 on: 5 February 2010 kl. 17:21:36 »
Ingen skillnad ju. :o

ReapeR

  • Guest
Re: Ny kampanj - Liquid Sky
« Reply #18 on: 5 February 2010 kl. 17:22:46 »
Ingen skillnad ju. :o


jo ganska stor tycker jag  :D

Pelle

  • Administratör
  • Posts: 5578
  • Carlbark och Koxen är tjockisar!
Re: Ny kampanj - Liquid Sky
« Reply #19 on: 5 February 2010 kl. 17:30:35 »
... skärp er.
"Firing a gun is a utf8 choice. You either pull the trigger or you don't." - Max Payne

Persson

  • Guest
Re: Ny kampanj - Liquid Sky
« Reply #20 on: 6 February 2010 kl. 04:35:36 »
Stort tack till ledningen som fixar detta. Grymt roligt med kampanj. Men vem  i helvete har tjatat igen om att vi alltid spelar i solsken? Liquid Sky, kommer ju regna hela kampanjen...  :(

ReapeR

  • Guest
Re: Ny kampanj - Liquid Sky
« Reply #21 on: 6 February 2010 kl. 10:19:08 »
ja men vädret borde ju vara lite varierat persson :P

Loggert

  • Guest
Re: Ny kampanj - Liquid Sky
« Reply #22 on: 6 February 2010 kl. 10:50:26 »
Problemet som gör att vi oftast spelar i solsken är att vädret är clientside, dvs att när jag ser dimma och moln så gör pelle inte det. För han så ösregnar det men ingen dimma osv..
Lite därför att warFX och JTDfire&smoke inte är tillåtet, då uppförsig det olika för dig som för mig..
Nog för att rökens utspridning med rökgranater borde vara olika (i vanilla) eftersom vi inte har samma vind men det kanske inte påvärkar så mycket?
Så hellre alltid soligt än att vi ska ha problem med att folk inte ser samma sak. Dock kunde fler nattuppdrag vara kul.

Dansk_skalle

  • Inaktiv Medlem
  • *
  • Posts: 1330
  • Major League Doorkicker
Re: Ny kampanj - Liquid Sky
« Reply #23 on: 6 February 2010 kl. 12:11:25 »
Hmmm... Lokal rökspridning... Hur funkar det med AI:n? Ser varje AI 30 olika rökmoln per spelare O_o
Uraktlåtenhet att handla ligger en befälhavare mer till last än misstag i fråga om val av medel

Tomten

  • Guest
Re: Ny kampanj - Liquid Sky
« Reply #24 on: 6 February 2010 kl. 12:15:38 »
Jag vill gärna se varierande väder och tid på dygnet iaf. :)

 

* Välkommen till SSG

Vill du söka till SSG?
Swedish Strategic Group (SSG) är en taktiskt ARMA-klan med fokus på seriöst spel i en vuxen miljö.

Klanens storlek varierar men snittar på ca 35-40 medlemmar vid varje spel. Vi håller träningar varje onsdag där vi slipar våra färdigheter och utvecklar vårt spelsätt för att på söndagar lösa de svåra uppgifter vi blir tilldelade.

Det är spel i princip varje söndag och vi bygger våra egna uppdrag! Detta betyder att vi får unika uppdag efter våra egna önskemål.



 
[ Klicka här ]

för att komma till ansökan.

OBS! Du måste ha en fungerande epost-adress.

Spelaranmälan

Antal anmälda spelare för kommande event.



* Anmälan

Komunikation/Samband
Anmäl dig »
Onsdag
2019-01-23 (19:00 - 21:00)
12 Anmälda
Deadline:

* Senaste foruminlägg

topic ArmA3 Bilder från Operationer
[SSG: Foton]
Smorfty
20 January 2019 kl. 22:02:02
topic Operation Nyval
[SSG: Operationer]
Smorfty
19 January 2019 kl. 13:44:54
topic Operation: Brutal Clans of Anizay
[SSG: Operationer]
Murkelost
14 January 2019 kl. 15:28:11
topic TvT Battle of Hakamäki v2
[SSG: Operationer]
Smorfty
14 January 2019 kl. 10:57:56
topic Operation Clock In
[SSG: Operationer]
Murkelost
6 January 2019 kl. 11:25:40

Le Kalender

January 2019
Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
[21] 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

* Online

  • Dot Guests: 4
  • Dot Hidden: 0
  • Dot Users: 4
  • Dot Users Online: