Author Topic: Tips när du fotar eller filmar i ArmA2  (Read 1899 times)

WashOut

Tips när du fotar eller filmar i ArmA2
« on: 5 January 2013 kl. 21:22:18 »
Tänkte vi kunde dela med oss lite tips hur vi får till bra foton/videos i ArmA2, både under multiplayer event och under egen photo shoot.

Verktyg: Använder mig av Fraps när jag filmar och fotar i ArmA2, finns att köpa till en billig peng på www.fraps.com
Redigering: Adobe Photoshop Elements är en billigare variant av Photoshop. Sedan finns ett helt gratis verktyg med mycket möjligheter som heter Pixlr (http://pixlr.com/)
Ftp: Ladda upp bilderna på www.photobucket.com eller Dropbox eller liknande

I Arma2 när jag kör eget photo shoot så använder jag mig till större delen av att sätta ut en Trigger, konfiguera den enligt bilden, "setAccTime .500" (kan justeras efter vad för hastighet/slowmotions osv nu vill köra..) "showCinemaBorder false;" (kan även köras enable så får du widescreen svart upp o nere.

Kontroller hur du styr kameran hittar du här: http://community.bistudio.com/wiki/Camera.sqs
Binda gärna om kamerans enligt:

Beeos

• Inaktiv Medlem
  • *
Re: Tips när du fotar eller filmar i ArmA2
« Reply #1 on: 5 January 2013 kl. 23:27:16 »
Det blir ju så satans stora filer i fraps. Tips där?

OviDiuS

• (╯º□º)╯︵ ┻━┻
« Reply #2 on: 6 January 2013 kl. 00:50:21 »
Byt codec byt program (ex Dxtory)

Pelle

• Administratör
  • Carlbark och Koxen är tjockisar!
« Reply #3 on: 6 January 2013 kl. 01:15:09 »
Skaffa mer utrymme att lagra på.
"Firing a gun is a utf8 choice. You either pull the trigger or you don't." - Max Payne

* Välkommen till SSG

Vill du söka till SSG?
Swedish Strategic Group (SSG) är en taktiskt ARMA-klan med fokus på seriöst spel i en vuxen miljö.

Klanens storlek varierar men snittar på ca 35-40 medlemmar vid varje spel. Vi håller träningar varje onsdag där vi slipar våra färdigheter och utvecklar vårt spelsätt för att på söndagar lösa de svåra uppgifter vi blir tilldelade.

Det är spel i princip varje söndag och vi bygger våra egna uppdrag! Detta betyder att vi får unika uppdag efter våra egna önskemål.

[ Klicka här ]

för att komma till ansökan.

OBS! Du måste ha en fungerande epost-adress.

* Senaste foruminlägg

Le Kalender

April 2019
Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 [23] 24 25 26 27 28
29 30

No calendar events were found.

• Dot Guests: 12
  • Dot Hidden: 0