Author Topic: Kampanj 7: Desert Raid  (Read 8137 times)

Izo

Re: Kampanj 7: Desert Raid
« Reply #25 on: 7 August 2011 kl. 08:47:43 »
Gotta make my mind up, which seat can i taaaaaake.

White0Devil

• Inaktiv Medlem
  • *
« Reply #26 on: 7 August 2011 kl. 14:57:32 »
Har ett datum bestämts?

Pelle

• Administratör
  • Carlbark och Koxen är tjockisar!
« Reply #27 on: 7 August 2011 kl. 14:59:08 »
Idag......
"Firing a gun is a utf8 choice. You either pull the trigger or you don't." - Max Payne

Lasseman

• ٩(̃-̮̮̃-)۶
« Reply #28 on: 7 August 2011 kl. 15:04:48 »
Om inte pansar behövs så är jag gärna loadmaster/crewchief i en heli (alltså inte spakande för att förtydliga).

Kan köra det jag med om det behövs fler skyttar.

Carlbark

• SSG: Ledning
  • Dis Russia
« Reply #29 on: 7 August 2011 kl. 15:06:39 »
FUCK YOU LASSEMAN DU SKA SPELA BASSE!
Finns inga dåliga anfall, bara dåliga soldater.

Lasseman

• ٩(̃-̮̮̃-)۶
« Reply #30 on: 7 August 2011 kl. 15:11:03 »
NOOOOOOOO

On a more serious note. Så ser det ut som det kommer bli trångt med platser överlag.

Pelle

• Administratör
« Reply #31 on: 7 August 2011 kl. 15:13:56 »
Lasseman, förutom att vi har en hel skyttegrupp till övers??
"Firing a gun is a utf8 choice. You either pull the trigger or you don't." - Max Payne

Lasseman

• ٩(̃-̮̮̃-)۶
« Reply #32 on: 7 August 2011 kl. 15:20:01 »
Saknas 7 platser om alla skrivit upp sig. Iofs kommer inte alla vara med samtidigt.

Johan

• A day without blood is like a day without sunshine
« Reply #33 on: 7 August 2011 kl. 16:14:31 »
menar ni med skrivit upp sig?
Are you quitting on me? Well, are you? Then quit, you slimy fucking walrus-looking piece of shit! Get the fuck off of my obstacle! Get the fuck down off of my obstacle! NOW! MOVE IT! Or I'm going to rip your balls off, so you cannot contaminate the rest of the world! I will motivate you, Private Pyle, IF IT SHORT-DICKS EVERY CANNIBAL ON THE CONGO!

Lasseman

• ٩(̃-̮̮̃-)۶
« Reply #34 on: 7 August 2011 kl. 16:18:01 »

Kalle

• Os frontale
« Reply #35 on: 9 August 2011 kl. 09:09:03 »
Kalle vet inte vad han gör. //Pelle
« Last Edit: 9 August 2011 kl. 11:01:00 by Pelle »
Det är Arma vi spelar och vi spelar med fordon... -Enfisk 2017

Heisenberg

• Guest
« Reply #36 on: 9 August 2011 kl. 10:17:23 »
om folk tar bort sig så blir det väll inte fasta platser utan massa hopp e runt, går väll att göra som tidigare att i värsta fall så fixar man ihop grupperna på söndag?

Pelle

• Administratör
« Reply #37 on: 9 August 2011 kl. 10:59:38 »
Kalle vi ska inte byta platser inför varje Op. Sluta posta nya listor. Vi kör på den reviderade lista från förra OPen resten av kampanjen.

Kalle

• Os frontale
« Reply #38 on: 9 August 2011 kl. 16:16:36 »
Pelle detta är en kopia på tidigare listan. Blir det förändringar pga t.ex. frånvaro eller nytillkomna spelare så kan dessa platser genom denna lista fyllas upp i god tid. Jag ser inte problemet? Det är ej tänkt att man ska byta sin plats genom listan men då den ej följdes till fullo vid förra opet pga JIP o annat så upplevde jag att det skulle gå att få en mer korrekt lista till nästa op.

Pelle

• Administratör
« Reply #39 on: 9 August 2011 kl. 18:09:08 »
Jo men frånvaro har vi trådar till. Det ska inte föras in i det där dokumentet. Vi har en lösning på att fylla frånvarande platser.

Nya spelare kan lika gärna fylla i det förra dokumentet.

Jag ser inte poängen med att, inför varje OP, behöva skapa ett nytt dokument som innehåller exakt samma info, när man bara kan ändra i den förra.

Carlbark

• Dis Russia
« Reply #40 on: 9 August 2011 kl. 18:23:23 »
(Fast tidigare gjorde vi ju så, sen markerade vi de personer som hade anmält frånvaro med en snygg blå. För att enklare fylla ut de platserna med folk som inte anmält sig.)

Pelle

• Administratör
« Reply #41 on: 9 August 2011 kl. 18:40:25 »
Ja CB, VI gjorde det. Det är skillnad. Tanken är inte att du som spelare ska gå in och anmäla frånvaro i det dokumentet. Frånvaro ska alltid göras på forumet.

Pelle

• Administratör
« Reply #42 on: 9 August 2011 kl. 18:43:55 »
OK problemet var inte att det var en ny lista per say, eftersom att det är samma lista (förhoppningsvis var den bara i en ny flik och inte ett helt nytt dokument!), utan snarare att det orsakar missförstånd och uppmanar till felaktig frånvaroanmälan. Det var också att det står "anmäl dig" igen, när alla redan är anmälda i princip.

Carlbark

• Dis Russia
« Reply #43 on: 9 August 2011 kl. 18:53:26 »
Helt klart. Jag som inte var 100% med i diskussionen.

Kalle

• Os frontale
« Reply #44 on: 9 August 2011 kl. 19:50:03 »
Ahh jag som var otydlig då kanske. Var aldrig meningen att man skulle behöva anmäla sig på nytt. De som var anmälda fanns ju redan med på exakt samma ställe då det endast var en kopia så hoppas ingen trodde att de behövde byta plats eller på något sätt förändra. Istället syftade det till, precis som tidigare anmälningslistor, att kunna göra tillfälliga förändringar för att fylla ut grupperna innan open så inte frånvaroanmälningar na skapade luckor vilket kan leda till att t.ex. hela hotel behöver omgrupperas till övriga grupper.

Ja det var även en ny flik.

Du får ursäkta men skillnaden är ju så MINIMALT liten mellan att skapa en kopia av listan och då fylla i eventuella förändringar att jag inte ens förstår varför det diskuteras. Hade kanske räckt med ett förtydligande till att frånvaroanmälan sker som vanligt och att det ej behövs anmälas på nytt. Som redan nämnt så har jag endast följt EXAKT samma mall som finns på tidigare söndagsOPs och jag har ej sett/hört någon kritik emot denna mall tidigare eller hört att vi förändrat detta till en sida. OM man förändrar något så kan det ju vara trevligare att gå ut med detta som information istället för att gå ut o skriva att personen i fråga inte vet vad han gör? Lågt Pelle.

Pelle

• Administratör
« Reply #45 on: 9 August 2011 kl. 20:14:25 »
Ok det var inte menat som att du är ett pucko. Jag borde inte ha skrivit det.

Tidigare anmälan har varit för att det har varit oberoende OPs. Därför olika från varje gång. Har vi gjort så på kampanjer så har jag helt förträngt det.

Om du anser att det är lättare att köra nytt varje OP så kör på det. Jag drar mig tillbaka.

Pelle

• Administratör
« Reply #46 on: 9 August 2011 kl. 20:16:59 »

Kalle

• Os frontale
« Reply #47 on: 13 August 2011 kl. 06:07:23 »
Desert Raid part 2

SITUATION

Efter att det Rysk/Molatiska missilförsvaret slogs ut möjliggjordes nyttjande av bombplan utmed den södra kustremsan samt landsättning invasionstrupper. I samband med detta skedde en större reträtt av Molatiska trupper till norr om floden som tidigare fungerande som gräns mellan Molatia och Afrenia. Det finns dock mindre truppstyrkor utspridda kvar över söda delen av ön som har fått i uppgift att försvåra invasionsstyrkans framfart.

Den södra flygplatsen beskyddas dock ännu av en större styrka Molatiska soldater och pansar då de känner till värdet av denna flygplats som en plattform för att snabbt kunna transportera in förnödenheter och trupper in i landet.

På grund av logistiska svårigheter har det ej kunnat transporteras in några ytterligare fordon i landet för er att tillgå. De Afreniska rebellerna har dock lovat att bistå er med materiel, vapen och annat som de har att tillgå.

Kort SITREP denna gång.

Nordin

« Reply #48 on: 14 August 2011 kl. 10:12:33 »
http://dl.dropbox.com/u/7655592/Nytt%20textdokument.txt

Här finns brefien om jag inte dyker upp i tid....
Diplomatie ohne Waffen ist wie Musik ohne Instrumente!
Friedrich II

Pelle

• Administratör
« Reply #49 on: 14 August 2011 kl. 10:58:05 »
Då börjar vi tagga inför kvällen!

Se till att ha ett bra gameface ikväll och gör det till en rolig omgång.

* Välkommen till SSG

Vill du söka till SSG?
Swedish Strategic Group (SSG) är en taktiskt ARMA-klan med fokus på seriöst spel i en vuxen miljö.

Klanens storlek varierar men snittar på ca 35-40 medlemmar vid varje spel. Vi håller träningar varje onsdag där vi slipar våra färdigheter och utvecklar vårt spelsätt för att på söndagar lösa de svåra uppgifter vi blir tilldelade.

Det är spel i princip varje söndag och vi bygger våra egna uppdrag! Detta betyder att vi får unika uppdag efter våra egna önskemål.

[ Klicka här ]

för att komma till ansökan.

OBS! Du måste ha en fungerande epost-adress.

* Senaste foruminlägg

Le Kalender

April 2019
Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 [23] 24 25 26 27 28
29 30

No calendar events were found.

• Dot Guests: 12
  • Dot Hidden: 0