Author Topic: Hemliga bilder  (Read 39703 times)

Trracer

• Inaktiv Medlem
  • *
  • ˙uʍop ǝpısdn sı ƃuıɥʇʎɹǝʌǝ
Hemliga bilder
« on: 17 November 2009 kl. 17:10:05 »
Men ska vi inte åka lite Stryker då?

Lambo

• Guest
Re: Hemliga bilder
« Reply #1 on: 17 November 2009 kl. 17:23:30 »
Det kanske vi ska, eller panga några stycken?  ;)

PrV J

• Sergeant[E]
  • *
« Reply #2 on: 17 November 2009 kl. 18:12:14 »
var? var? någonting mer som jag måste få att flyga!
Ing 3 Boden 2000
Nos nihil efficere non possumus

Klawen

• Guest
« Reply #3 on: 18 November 2009 kl. 16:43:01 »
Med tanke på vem som sitter i kan vi ju alltid panga dem :P =)))

Ish

• http://www.twitch.tv/paaaatrika/
« Reply #4 on: 19 November 2009 kl. 11:25:27 »
Det lilla jag vet om stryker såg jag på Discovery's future weapons. Fränt med att man snabbt (allt är relativt) kan byta bestyckningen.. Gillade varianten som hade vad som verkade vara en stridsvagnskanon påhängd :p

Trracer

• Inaktiv Medlem
  • *
  • ˙uʍop ǝpısdn sı ƃuıɥʇʎɹǝʌǝ
« Reply #5 on: 19 November 2009 kl. 11:45:30 »
Du menade nog denna, Ish:

M1128 MGS (Mobile Gun System). De som är aktuella för oss inom en väldigt snar framtid är M1126 och M1134.

Här finns allt man behöver veta om Strykers:
http://www.globalsecurity.org/military/systems/ground/iav.htm
« Last Edit: 19 November 2009 kl. 11:48:12 by Trracer »

Ish

« Reply #6 on: 19 November 2009 kl. 11:50:02 »
http://www.globalsecurity.org/military/systems/ground/iav-mgs.htm

MGS'n var det jag tänkte på! :)

MGS Stryker Intro

<EDIT> Japp! Den är det.. Hmm 1126'an ser ju typ ut som en LAV 25? 34an påminner lite om ATGM.

<E1> Vår egen 203'a är ju större, tyngre, snabbare.. Likvärdig bepansring.. Styrkern har typ mer eldkraft bara. Sen har ju 203'an dieselvärmare och vattenkokare.. Can you beat that?! Föresten finns den som PV-Robot också (203an)..
« Last Edit: 19 November 2009 kl. 11:59:21 by Ish »

Ish

« Reply #7 on: 14 December 2009 kl. 05:25:41 »
Hitta lite gamla foton från lumpen när jag var i Älvdalen på övning (aka jordens ände)

Detta var han vi som GRG grabbarna blev tillsagda att avguda.
Hans namn är Lars Frosth och det sägs att han sköt ut åtta ksp värn på två timmar [i djungelmiljö] under kongokrisen på 50-talet. Historien går att hans grupps skytt blev dödad, och det stod mellan Frosth och en annan kille att ta över rollen. Ingen av dem hade någon utbildning på GRG'et. De fick båda skjuta prick mot ett fönster på en liten stuga, ute på ett fält. - Frosth kom närmast, och legenden Lars Frosth var ett faktum :)
« Last Edit: 14 December 2009 kl. 05:27:35 by Ish »

Ish

« Reply #8 on: 14 December 2009 kl. 05:28:20 »
För övrigt är Älvdalens natur bra mycket finare än invånarna kan jag säga..

<edit>Måste fan slänga in den här bilden med.. Efter att fem dagar i Älvdalen är passé och majoren (komp chf) ansett att "nu har vi slitigt hårt, nu grillar vi.. - Och dricker öl!!"

Dem vet precis när man är som mest nedgången, och exakt hur man får tillbaka moralen xD

Kan säga att det där smakade bättre än något annat jag någonsin ätit upp till den punkten.. 5 dagar grönpåse enbart.
« Last Edit: 14 December 2009 kl. 05:37:29 by Ish »

Lambo

• Guest
« Reply #9 on: 14 December 2009 kl. 13:56:21 »
Lumpen, Vilken tid....
FAkk yeah!

Ish

« Reply #10 on: 6 January 2010 kl. 19:27:20 »
Så här kan haribo nappar se ut om de legat i stridsäcken för länge en het sommardag i lumpen.

« Last Edit: 6 January 2010 kl. 19:29:30 by Ish »

Tomten

• Guest
« Reply #11 on: 6 January 2010 kl. 19:28:32 »
Hahaha xD

Fishstick

• Inaktiv Medlem
  • *
  • Bambapersonal
« Reply #12 on: 7 January 2010 kl. 01:33:14 »
mumms
Dont pull more G than your guardian angel..

Tobe

• Inaktiv Medlem
  • *
  • Combat Camera
« Reply #13 on: 7 January 2010 kl. 15:37:24 »
Har rotat fram och tillbaka så mycket bland mina gamla bilder så mycket nu på senaste efter referens-grejer, så i sann Ish-anda så tänkte jag logga en av dom grymmaste upplevelserna under min lumpentid, en veckas fjällmarch! Vackert, tungt och spännande. Något vi fick göra istället för högvakten.

Vi skulle upp till I5 i Östersund iaf, och trodde vi skulle åka buss hela vägen. Men sen märkte vi att vi svängde in på Arlanda (Yes, jag kan stolt säga att jag har varit inne på Arlanda med en AK5 ;D ). Och där hade vi den riktiga transporten, HERKULES WOO! Helt jävla underbar skapelse.

Vi ansluter oss till jägarna och börjar ta oss upp i bergen. Vi börjar ta oss fram plutonsvis, och ser sällan varandra, om inte på flera kilometers avstånd. Senare blir det gruppvis istället, då vi får sätta våra navigering-skills på prov, med gamla hederliga karta och kompass! Skymtar vårt sexiga plutons-märke på väskan ;D

Pluton Awesome, och grymma vyer!

Slår upp läger med våra kära trogna knäppetält. Dessa bodde vi i under typ halva lumpen. Genialiska! Mindre kul dock att hitta ett ställe att skita på här uppe. Helt platt överallt.

Fjällen har dessutom det godaste vattnet som existerar. Bara att ta en kopp var som helst!

I mitten av veckan hade vi nått en bergstopp som skulle besegras, låg på runt 2000m höjd om jag kommer ihåg rätt. Började morgonen med BRAK så klart, med helikoptrar som flög fram och tillbaka med höjdare och några journalister. Sen började klättringen, dock utan fullpackade väskor då det var stora risker för ras och det var så jäkla mycket folk på en gång. Några enstaka olyckliga jävlar fick släpa på mat.

King of the world! Här kunde man brottas med molnen, och hade grym utsikt över Östersund och lite annat.

Sista dagarna är tunga, och det var en jävla massa förrädisk myr att ta sig igenom. Fick inte många bilder på detta dock. Och nej, det är inte bara killar i den där massage-orgien. Skymtar också den trogna och obligatoriska fält-guran som är inplastad till höger ;D

Och sen hem igen med Herkules och en väl förtjänad basker på skallen. Svårt att se seriös ut bland fjantar :P

SLUT.
« Last Edit: 7 January 2010 kl. 15:44:00 by Tobe »

Tomten

• Guest
« Reply #14 on: 7 January 2010 kl. 16:01:08 »
Hahahahaha sista bilden var episkt, förövrigt riktigt trevliga bilder allihop. :)

Mattan

• Guest
« Reply #15 on: 7 January 2010 kl. 16:25:37 »
Fan va sjukt på sista bilden, det där är fan inte du :P

Ish

« Reply #16 on: 7 January 2010 kl. 16:40:03 »
Härligt Tobe! Hoppas vi kan få se lite mer av folkets lumpartider. Jag har massvis mer att visa, men jag håller lite på dem.. I will show them in exchange for other peoples pics mmkayy? ;)

Tobe

• Inaktiv Medlem
  • *
  • Combat Camera
« Reply #17 on: 7 January 2010 kl. 17:04:06 »
Hehe, jo man har en hel del sjuka bilder, men vettifan vad mer man får bjuda på egentligen :P Tyvärr var just den där grejen den enda dokumenterade. Resten är typ ströbilder från hela året. Jävligt synd att man inte hade någon kamera med sig under Gudrun-orkanen i Småland. Det var också jävligt grymt med flera hundra meter skog som bara hade brutits av och vält ner och byggnader som hade rasat. Såg helt sjukt ut. Kul att röja in på innergårdar mitt i städerna också för att sätta upp våra radiomaster så folk fick tillbaka sina telefoner ;D

Fan va sjukt på sista bilden, det där är fan inte du :P

Haha, sliten som fan efter veckan och på väg ner från 80kg till 65kg :P Man såg lite annorlunda ut då ja.

Ish

« Reply #18 on: 7 January 2010 kl. 18:08:41 »
En gång när jag var på övning i Malmö så kom polisen och körde genom våran "gerilla checkpoint" komplett med minor och allt ^^

Tobe

• Inaktiv Medlem
  • *
  • Combat Camera
« Reply #19 on: 7 January 2010 kl. 18:43:11 »
Stelt. Fick ni inte halta dom och låta dom identifiera sig? :P Har för mig att det gällde allt och alla under övningar, så länge det inte var nått skarpt utryck på gång.

Vi skjöt typ 50 varningsskott med vår KSP58 under slutövningen mot en grupp utomstående hemvärnare som hade hört eldgivning området och skulle undersöka saken på egen hand, men vägrade identifiera sig vid vår vägspärr :P Dom blev skitsura och ringde polisen, men dom visste att vi hade övning och ifrågasatte istället deras agerande :P Vi fick istället beröm i form av en stor konservburk med sibylla-korvar som vi grillade över en diesel-brasa och blev smått höga för kvällen.

Nordin

« Reply #20 on: 7 January 2010 kl. 19:05:13 »
Vad behöver man en sånhär o massa stålvajer till tror ni..

Diplomatie ohne Waffen ist wie Musik ohne Instrumente!
Friedrich II

Ish

« Reply #21 on: 7 January 2010 kl. 20:17:20 »
Tobe@ Jo, det var ju det som var kul :)

Tobe

• Inaktiv Medlem
  • *
  • Combat Camera
« Reply #22 on: 7 January 2010 kl. 22:09:00 »
Baxa en cola-automat!

Edwin

• Inaktiv Medlem
  • *
  • Wazzup?
« Reply #23 on: 7 January 2010 kl. 23:00:26 »
Riktigt bra idé där.
Herrow

Fishstick

• Inaktiv Medlem
  • *
  • Bambapersonal
« Reply #24 on: 8 January 2010 kl. 01:53:22 »
eller slita ut en riktigt tjock snubbe ur soffan.
Dont pull more G than your guardian angel..

* Välkommen till SSG

Vill du söka till SSG?
Swedish Strategic Group (SSG) är en taktiskt ARMA-klan med fokus på seriöst spel i en vuxen miljö.

Klanens storlek varierar men snittar på ca 35-40 medlemmar vid varje spel. Vi håller träningar varje onsdag där vi slipar våra färdigheter och utvecklar vårt spelsätt för att på söndagar lösa de svåra uppgifter vi blir tilldelade.

Det är spel i princip varje söndag och vi bygger våra egna uppdrag! Detta betyder att vi får unika uppdag efter våra egna önskemål.

[ Klicka här ]

för att komma till ansökan.

OBS! Du måste ha en fungerande epost-adress.

* Senaste foruminlägg

Le Kalender

April 2019
Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 [23] 24 25 26 27 28
29 30

No calendar events were found.

• Dot Guests: 12
  • Dot Hidden: 0