Sida 1 av 1

Operation: Gatekeeper Part III

Postat: ons 09 nov 2022, 17:05
av Kalle
Bild

Bild


My friends... We got reports that the Americans are closing in from the west towards our hometown of Severograd. After they have secured the airfield they will continue on advancing towards our small town. Their enemy, the Red Star is in panic mode and are trying to recruit all men in our village. There are now only a handful of us with previous military experience that has not been forcefully recruited into the Red Start army. I suspect though that its only a matter of time...

Our village elder has called for calm and not to engage in hostilities with the Red Star since they have been branding our townspeople traitors and executing them just for protesting against the recruitment.

Our old and shabby military commander Hassknatten, who has led us men from the village in previous wars. He has been in contact with the Americans that have confirmed they are trying to liberate the village in the next few days. Hassknatten says it is getting harder and harder to communicate with the Americans since the Red Star are jamming most of the communication.



Some townspeople have called for us to arm ourselfs and protect our families but alot of us has promised never to raise arms again, after the Chernogorsk conflict in the 70s.

I think our best bet is to just hold on and wait... and hope the Americans will reach us in time....

Intel hittad på vehicle depot:

Kod: Markera allt

We have transfered the driver to the researchfacility 
to help with the SCUD systems as requested. This means 
that its up to private Pallow to take care of the latrine duty 
tonight again since he lost the keys to the truck...
Bild


Intel hittad på Scifacility:

Kod: Markera allt

The first batch of chemicals are loaded into the first SCUD. 
Start loading the second one as fast as possible so its
ready to launch before the american scum reaches this position!

Kod: Markera allt

The gas seems most effective at already open wounds 
where it can penetrate the body and cause its effect. 

I övrigt landade en SCUD precis väst om oss när vi säkrade sciencefacility. Det blev även mer rökigt som ni kanske inte märkte (mycket dimma ändå).


Speltekniskt: Hittar ni en radio, håll den på kanal 1 tills annat sägs av plutonchef. För övrigt.... lycka till!

Vid JIP: Skriv på commandchannel att ni JIPat in så kommer ni få tillgång till en radio 152. Använd den för att försöka nå fram till plutonen. Förslagsvis använd kanal 2 för att bli ledd till rätt position.

Re: Operation: Gatekeeper Part III

Postat: tor 10 nov 2022, 20:03
av Murkelost
VL har kollat runt lite på ryska stridsvagnar och den som vi tycker känns mest "lagom" utseende mässigt och funktions mässigt är följande:

Typ: T-72BA
Faction: 3CB Cold War USSR Late

Bild

Den har även kompass vilket gör det tacksamt att navigera och koordinera mellan driver, gunner och commander om var, hur och när man ska köra samt verka mot fienden.

Re: Operation: Gatekeeper Part III

Postat: tor 10 nov 2022, 20:28
av Murkelost
Gärna en vanlig kikare till VL commander också tack ^^

Re: Operation: Gatekeeper Part III

Postat: tor 10 nov 2022, 23:40
av Kalle
Man får vad man får detta uppdrag 😋

Re: Operation: Gatekeeper Part III

Postat: fre 11 nov 2022, 09:19
av Murkelost
Kalle skrev: tor 10 nov 2022, 23:40 Man får vad man får detta uppdrag 😋
Spännande, känns lite som julafton :lol:

Re: Operation: Gatekeeper Part III

Postat: lör 12 nov 2022, 00:18
av Kalle
...kommer nog bli samma nivå av besvikelse som på Julafton också! Jultemat börjar tidigt iår! :D

Re: Operation: Gatekeeper Part III

Postat: lör 12 nov 2022, 03:09
av Kalle
Första post uppdaterad med lite info. :)

Re: Operation: Gatekeeper Part III

Postat: lör 12 nov 2022, 23:43
av Kalle
Ny spelteknisk info ovan.

Re: Operation: Gatekeeper Part III

Postat: sön 13 nov 2022, 22:39
av Kalle
Post uppdaterad med lokaliserad INTEL.

Re: Operation: Gatekeeper Part III

Postat: mån 14 nov 2022, 09:35
av Murkelost
VL (QL) Debrief Operation Gatekeeper Part III:

- Hade varit bättre om vi fick områden att verka i istället för fasta positioner vi skulle vakta. Var ofta helt lönlöst att stå där vi stod, vi tog ofta beslutet att flytta på oss.

- Flöt på jättebra med stridsvagnen, vi lärde oss hur allt funkade fort och samarbetade jättebra.

- Hade varit coolt med mer zombies och inte bara en våg de sista 10 min.

- Kul att vi fick samma vapen som skyttet istället för att springa runt med glocks och overaller.