Patrick skriver:
Klonkigt?!
Det som har fått ett lyft om något är just animationerna. Jag blev riktigt överraskad och imponerad över responsen på allt i jämförelse med föregångaren som mer eller mindre är raka motsatsen. Precis som Pelle påpekar med körningen så känner jag det kring allt. När jag skjuter så är det ingen delay, när jag rör på mig så är det grymt flyt (Modern FPS flyt). Kort och gott känner jag mig hel och ren till skillnad från Arma 2 där jag går på kryckor och måste stanna upp för att klia mig bakom örat.
Visst finns det kanske buggar på sina ställen, men helt ärligt har jag inte märkt av det på varken modeller eller animationer då allt det positiva för tillfället har överrumplat mig. På objekt må hända att jag har märkt av mindre buggar, samt på PIP funktionen.
För att vara en alpha så tycker jag redan nu att det är dag och natt i jämförelse med "Vanilla" Arma 2 när det kommer till Immersion och spelglädje.
Att i nuläget (alpha) börja gnälla på t ex. dålig physics på objekt eller ragdolls som mer eller mindre är en revolution hos Bohemia är patetiskt. What did you expect?
Jag tror redan nu att Arma 3 tre kommer bli så mycket mer än föregångaren när det kommer till spelupplevelse, prestanda, kvalité. Jag vågar inte spekulera i hur gudomligt spelet kommer bli när väl modding-community'n har kommit igång på riktigt.
No rage, no tears, just made my point