Operation Clock In

Moderator: S2 Uppdragsgruppen

Kalle
VicefänrikVicefänrik
Inlägg: 1226
Blev medlem: sön 02 maj 2010, 23:01

Operation Clock In

Inlägg av Kalle » lör 05 jan 2019, 00:46

Operation Clock in

Bild


SITREP
Ryska trupperna firar inte jul och nyår utan har tillbringat SSGs julledighet med att säkra Rosche. De tyska allierade trupperna lämnade oss kvar bakom fiendens linjer där vi var upptagna med att dricka glögg, äta skumtomtar och lussekatter.

Situationen är som följer. Fienden har övertagit hela Rosche inklusive vår FOB flygplatsen. Vi är helt avskurna från resurser och all utrustning vi äger är det vi bär på kroppen. Blir vi upptäckta så är chansen stor att vi aldrig kommer att se vårt hemland igen då fienden kommer mobilisera och anfalla oss med all sin kraft.

På den positiva sidan så är fienden är utspridda över området och de flesta civila i området lämnat så har vi goda möjligheter att framrycka i terrängen utan att bli upptäckta. Stora delar av Ryska armen har även fortsatt vidare ur området och strider i grannstaten mot de Tyska trupperna.

BRIEFING
Flygplatsen måste säkras för att vi skall kunna återuppta våra strider mot Ryska trupperna.
SSG skall säkra vår dolda FOB och det material som finns på platsen. För att detta skall vara möjligt behöver vi först säkra resurser. Då vi tidigare under operationen transporterade ut ammunition till vår dolda FOB så hoppas vi att det materialet finns kvar på platsen.

Primära objektiv
1. Säkra materialet på vår dolda FOB.
2. Bekämpa fiendens tre AA stationer som täcker flygplatsen
3. Säkra flygplatsen och håll den.

Sekundära objektiv
Säkra luftrummet med hjälp av Svenska flygfarkoster som misstänks finnas kvar på flygplatsen.

INTEL
Ryska förband förväntas befinna sig i området. Vi förväntar oss möjliga fiendekontakter från 360 grader så framryck med försiktighet!

Egna Resurser
Lastbilar m.m.

Civila
Civilbefolkningen förväntas i största del lämnat området i rädsla för beväpnad konflikt. Respektera civil egendom och undvik förstöra civilt material om möjligt.

Tid och Väder
Tidig morgon 02:20. Klar himmel, lätt vind från syd.


Bild

Användarens profilbild
Smorfty
InaktivInaktiv
Inlägg: 345
Blev medlem: mån 14 aug 2017, 13:42
Ort: Kävlinge
Kontakt:

Re: Operation Clock In

Inlägg av Smorfty » lör 05 jan 2019, 11:36

Jag visste att mitt glöggdrickande skulle sätta mig i knipa en dag!

Användarens profilbild
Murkelost
InaktivInaktiv
Inlägg: 930
Blev medlem: tor 10 nov 2016, 23:49
Ort: Arvika
Kontakt:

Re: Operation Clock In

Inlägg av Murkelost » sön 06 jan 2019, 11:25

Kalle skrev:
Civila
Civilbefolkningen förväntas i största del lämnat området i rädsla för beväpnad konflikt. Respektera civil egendom och undvik förstöra civilt material om möjligt.
Smorfty skrev: Jag visste att mitt glöggdrickande skulle sätta mig i knipa en dag!
Bild
Get to da choppah!

Skriv svar