Sida 1 av 8

ArmA3 Ströspelsfoton

Postat: tis 05 mar 2013, 17:01
av SSG
WashOut skriver:
En liten tråd vi kan samla våra fina foton ifrån ArmA3 :)

Re: ArmA3 Ströspelsfoton

Postat: tis 05 mar 2013, 17:06
av SSG
Zsalheden skriver:
Jag vill veta era fps :P

Re: ArmA3 Ströspelsfoton

Postat: tis 05 mar 2013, 19:00
av SSG
DavveLeeto skriver:
Så ser det ut när man kör bil.
[img]http://i.imgur.com/qToUapU.jpg[/img]

[img]http://i.imgur.com/B9jWCsS.jpg[/img]

[img]http://i.imgur.com/RaW3Lbq.jpg[/img]

(low/standard inställningar, runt 20fps för mig)

Re: ArmA3 Ströspelsfoton

Postat: tis 05 mar 2013, 19:02
av SSG
Ajmar skriver:
Fan vad trötta ni såg ut på första bilden

Re: ArmA3 Ströspelsfoton

Postat: tis 05 mar 2013, 21:37
av Pelle
High på allt, 30-60 fps. i7 2600k med ett geforce 560ti.

Re: ArmA3 Ströspelsfoton

Postat: tis 05 mar 2013, 21:42
av Pelle
Är det där jag på sista bilden washout?

Re: ArmA3 Ströspelsfoton

Postat: ons 06 mar 2013, 00:01
av SSG
Argus skriver:
Tycker ändå lite att på många screenshots man ser (som inte är tagna med superdupermegahighendgrejer) skulle det lika gärna kunna vara Arma2 med höga inställningar? Man kanske skulle satsa på lite nya datorgrejer, var ju trots allt några år sen! :D Tror på att köpa nytt sådär ett halvår efter Arma3 kommit ut så allt stabiliserats lite, så man kan köpa nåt som kommer klara av Arma3 tills dess end of life.

Re: ArmA3 Ströspelsfoton

Postat: ons 06 mar 2013, 00:02
av Carlbark
Det ska vara rörligt helt klart. Ljud och spelkänsla är WAOWZA

Re: ArmA3 Ströspelsfoton

Postat: ons 06 mar 2013, 00:08
av SSG
Rigge skriver:
Davveleeto flyger joystick för första gången
Bild

Jorma efter en hård landning i rallyt
Bild



Re: ArmA3 Ströspelsfoton

Postat: ons 06 mar 2013, 00:17
av SSG
Jorma skriver:
[img]http://puu.sh/2cK6X[/img]



[img]http://puu.sh/2cK7X[/img]



Lite fin parkering och Ragdoll i sitt esse!

Re: ArmA3 Ströspelsfoton

Postat: ons 06 mar 2013, 10:34
av SSG
Whitman skriver:
@Jorma är det hydraulik i fjädringarna på ghetto bilen(bild 1)?

Re: ArmA3 Ströspelsfoton

Postat: ons 06 mar 2013, 14:43
av SSG
Jorma skriver:
Det är Specialhydraulik i form av en fyrhjuling i sann ghettoanda :)

Re: ArmA3 Ströspelsfoton

Postat: ons 06 mar 2013, 22:35
av SSG
OviDiuS skriver:
[img]http://i141.photobucket.com/albums/r56/ ... 12f920.jpg[/img]

The superman quad race ! :D

Re: ArmA3 Ströspelsfoton

Postat: tor 07 mar 2013, 08:25
av SSG
Walkman skriver:
Precis som Argus sa, tycker det påminner mycket om Arma 2, iaf från screenshots. Men om Carlbark söger att det är wiawzosaaao så är det säkert skitbra :)

Re: ArmA3 Ströspelsfoton

Postat: tor 07 mar 2013, 09:39
av Pelle
Oj det är i inte alls som arma 2. Bilder ger det inte rättvisa.

Re: ArmA3 Ströspelsfoton

Postat: tor 07 mar 2013, 11:27
av SSG
Argus skriver:
Jag håller inte med. Klart det märks att det inte är Arma2 när man lirar. Men visst ser man att det är en upphottad version av samma motor, samma teknik för att rendera mark, gräs, träd, vatten. Spelkänslan är klart förbättrad från Arma2!
Klart man har visst överseende med att det är alpha-versionen, men många animationer måste ju fortfarande vara exakt samma som i Arma2?

Re: ArmA3 Ströspelsfoton

Postat: tor 07 mar 2013, 11:38
av SSG
Zsalheden skriver:
ingen animation är som i arma 2, har inte hittat en enda än så länge.

Re: ArmA3 Ströspelsfoton

Postat: tor 07 mar 2013, 11:40
av Carlbark
Animationerna har fått ett riktigt lyft. Typ. Störst lyft.

Re: ArmA3 Ströspelsfoton

Postat: tor 07 mar 2013, 11:43
av SSG
WashOut skriver:
Har överseende att de är en alpha, men har inte riktigt fastnat för de. Lite för klånkigt?

Enda animationen jag sett som är standard är när man lägger sjukvård på sig själv.

Re: ArmA3 Ströspelsfoton

Postat: tor 07 mar 2013, 11:47
av Carlbark
Klånkigt?! Det är ju så responsivt och bekvämt så att det är larvigt.

Re: ArmA3 Ströspelsfoton

Postat: tor 07 mar 2013, 13:43
av SSG
Argus skriver:
WashOut skrev: Enda animationen jag sett som är standard är när man lägger sjukvård på sig själv.
Haha. Det var precis den jag tänkte på faktiskt, den enda som jag verkligen lade märke till. Antagligen för att den inte "passade in" som förmodligen alla andra nya animationer gjorde ;).

Re: ArmA3 Ströspelsfoton

Postat: tor 07 mar 2013, 13:50
av SSG
Rigge skriver:
Har märkt att fiender/gubbar har en tendens att, när man skjuter dom, så stannar dom upp och hamnar i nån "default" stance typ 0.1 sekund (men märkbart om man kollar efter det) innan han faller ner död.

Re: ArmA3 Ströspelsfoton

Postat: tor 07 mar 2013, 14:21
av SSG
Zsalheden skriver:
Jaså har jag faktiskt inte sett eller tänkt på. Märker mest av att de skjuter på brutalt långa avstånd :) hrlgia firefights dock då.

Re: ArmA3 Ströspelsfoton

Postat: tor 07 mar 2013, 14:48
av SSG
cuel skriver:
Rigge skrev: Har märkt att fiender/gubbar har en tendens att, när man skjuter dom, så stannar dom upp och hamnar i nån "default" stance typ 0.1 sekund (men märkbart om man kollar efter det) innan han faller ner död.
Det är nog nån utgångsanimation innan ragdoll tar över.
Testa hoppa ut ur en bil (inte full fart). När du återfår kontrollen så switchar du direkt till en standard animation.

Re: ArmA3 Ströspelsfoton

Postat: tor 07 mar 2013, 15:08
av Pelle
WashOut skrev: Har överseende att de är en alpha, men har inte riktigt fastnat för de. Lite för klånkigt?

Enda animationen jag sett som är standard är när man lägger sjukvård på sig själv.
Styrningen i arma 2 är klonkig! I A3 är det som vilken modern fps som helst. Stäng av mouse smooth så blir det awesome

//Edit
Det var ju animationer vi pratade insåg jag nu. De är ju myuyyyyyycket bättre i A3 än A2. Mer robotanimationer i A2 än A3