ArmA3 Ströspelsfoton

Användarvisningsbild
SSG
Inlägg: 2462
Blev medlem: tor 14 feb 2019, 16:04

ArmA3 Ströspelsfoton

Inlägg av SSG » tis 05 mar 2013, 17:01

WashOut skriver:
En liten tråd vi kan samla våra fina foton ifrån ArmA3 :)

Användarvisningsbild
SSG
Inlägg: 2462
Blev medlem: tor 14 feb 2019, 16:04

Re: ArmA3 Ströspelsfoton

Inlägg av SSG » tis 05 mar 2013, 17:06

Zsalheden skriver:
Jag vill veta era fps :P

Användarvisningsbild
SSG
Inlägg: 2462
Blev medlem: tor 14 feb 2019, 16:04

Re: ArmA3 Ströspelsfoton

Inlägg av SSG » tis 05 mar 2013, 19:00

DavveLeeto skriver:
Så ser det ut när man kör bil.
[img]http://i.imgur.com/qToUapU.jpg[/img]

[img]http://i.imgur.com/B9jWCsS.jpg[/img]

[img]http://i.imgur.com/RaW3Lbq.jpg[/img]

(low/standard inställningar, runt 20fps för mig)

Användarvisningsbild
SSG
Inlägg: 2462
Blev medlem: tor 14 feb 2019, 16:04

Re: ArmA3 Ströspelsfoton

Inlägg av SSG » tis 05 mar 2013, 19:02

Ajmar skriver:
Fan vad trötta ni såg ut på första bilden

Pelle
Inlägg: 330
Blev medlem: mån 19 okt 2009, 11:28

Re: ArmA3 Ströspelsfoton

Inlägg av Pelle » tis 05 mar 2013, 21:37

High på allt, 30-60 fps. i7 2600k med ett geforce 560ti.
Bild

Pelle
Inlägg: 330
Blev medlem: mån 19 okt 2009, 11:28

Re: ArmA3 Ströspelsfoton

Inlägg av Pelle » tis 05 mar 2013, 21:42

Är det där jag på sista bilden washout?
Bild

Användarvisningsbild
SSG
Inlägg: 2462
Blev medlem: tor 14 feb 2019, 16:04

Re: ArmA3 Ströspelsfoton

Inlägg av SSG » ons 06 mar 2013, 00:01

Argus skriver:
Tycker ändå lite att på många screenshots man ser (som inte är tagna med superdupermegahighendgrejer) skulle det lika gärna kunna vara Arma2 med höga inställningar? Man kanske skulle satsa på lite nya datorgrejer, var ju trots allt några år sen! :D Tror på att köpa nytt sådär ett halvår efter Arma3 kommit ut så allt stabiliserats lite, så man kan köpa nåt som kommer klara av Arma3 tills dess end of life.

Carlbark
Inlägg: 384
Blev medlem: mån 19 okt 2009, 13:57

Re: ArmA3 Ströspelsfoton

Inlägg av Carlbark » ons 06 mar 2013, 00:02

Det ska vara rörligt helt klart. Ljud och spelkänsla är WAOWZA
Bild

Användarvisningsbild
SSG
Inlägg: 2462
Blev medlem: tor 14 feb 2019, 16:04

Re: ArmA3 Ströspelsfoton

Inlägg av SSG » ons 06 mar 2013, 00:08

Rigge skriver:
Davveleeto flyger joystick för första gången
Bild

Jorma efter en hård landning i rallyt
Bild



Användarvisningsbild
SSG
Inlägg: 2462
Blev medlem: tor 14 feb 2019, 16:04

Re: ArmA3 Ströspelsfoton

Inlägg av SSG » ons 06 mar 2013, 00:17

Jorma skriver:
[img]http://puu.sh/2cK6X[/img]



[img]http://puu.sh/2cK7X[/img]



Lite fin parkering och Ragdoll i sitt esse!

Användarvisningsbild
SSG
Inlägg: 2462
Blev medlem: tor 14 feb 2019, 16:04

Re: ArmA3 Ströspelsfoton

Inlägg av SSG » ons 06 mar 2013, 10:34

Whitman skriver:
@Jorma är det hydraulik i fjädringarna på ghetto bilen(bild 1)?

Användarvisningsbild
SSG
Inlägg: 2462
Blev medlem: tor 14 feb 2019, 16:04

Re: ArmA3 Ströspelsfoton

Inlägg av SSG » ons 06 mar 2013, 14:43

Jorma skriver:
Det är Specialhydraulik i form av en fyrhjuling i sann ghettoanda :)

Användarvisningsbild
SSG
Inlägg: 2462
Blev medlem: tor 14 feb 2019, 16:04

Re: ArmA3 Ströspelsfoton

Inlägg av SSG » ons 06 mar 2013, 22:35

OviDiuS skriver:
[img]http://i141.photobucket.com/albums/r56/ ... 12f920.jpg[/img]

The superman quad race ! :D

Användarvisningsbild
SSG
Inlägg: 2462
Blev medlem: tor 14 feb 2019, 16:04

Re: ArmA3 Ströspelsfoton

Inlägg av SSG » tor 07 mar 2013, 08:25

Walkman skriver:
Precis som Argus sa, tycker det påminner mycket om Arma 2, iaf från screenshots. Men om Carlbark söger att det är wiawzosaaao så är det säkert skitbra :)

Pelle
Inlägg: 330
Blev medlem: mån 19 okt 2009, 11:28

Re: ArmA3 Ströspelsfoton

Inlägg av Pelle » tor 07 mar 2013, 09:39

Oj det är i inte alls som arma 2. Bilder ger det inte rättvisa.
Bild

Användarvisningsbild
SSG
Inlägg: 2462
Blev medlem: tor 14 feb 2019, 16:04

Re: ArmA3 Ströspelsfoton

Inlägg av SSG » tor 07 mar 2013, 11:27

Argus skriver:
Jag håller inte med. Klart det märks att det inte är Arma2 när man lirar. Men visst ser man att det är en upphottad version av samma motor, samma teknik för att rendera mark, gräs, träd, vatten. Spelkänslan är klart förbättrad från Arma2!
Klart man har visst överseende med att det är alpha-versionen, men många animationer måste ju fortfarande vara exakt samma som i Arma2?

Användarvisningsbild
SSG
Inlägg: 2462
Blev medlem: tor 14 feb 2019, 16:04

Re: ArmA3 Ströspelsfoton

Inlägg av SSG » tor 07 mar 2013, 11:38

Zsalheden skriver:
ingen animation är som i arma 2, har inte hittat en enda än så länge.

Carlbark
Inlägg: 384
Blev medlem: mån 19 okt 2009, 13:57

Re: ArmA3 Ströspelsfoton

Inlägg av Carlbark » tor 07 mar 2013, 11:40

Animationerna har fått ett riktigt lyft. Typ. Störst lyft.
Bild

Användarvisningsbild
SSG
Inlägg: 2462
Blev medlem: tor 14 feb 2019, 16:04

Re: ArmA3 Ströspelsfoton

Inlägg av SSG » tor 07 mar 2013, 11:43

WashOut skriver:
Har överseende att de är en alpha, men har inte riktigt fastnat för de. Lite för klånkigt?

Enda animationen jag sett som är standard är när man lägger sjukvård på sig själv.

Carlbark
Inlägg: 384
Blev medlem: mån 19 okt 2009, 13:57

Re: ArmA3 Ströspelsfoton

Inlägg av Carlbark » tor 07 mar 2013, 11:47

Klånkigt?! Det är ju så responsivt och bekvämt så att det är larvigt.
Bild

Användarvisningsbild
SSG
Inlägg: 2462
Blev medlem: tor 14 feb 2019, 16:04

Re: ArmA3 Ströspelsfoton

Inlägg av SSG » tor 07 mar 2013, 13:43

Argus skriver:
WashOut skrev: Enda animationen jag sett som är standard är när man lägger sjukvård på sig själv.
Haha. Det var precis den jag tänkte på faktiskt, den enda som jag verkligen lade märke till. Antagligen för att den inte "passade in" som förmodligen alla andra nya animationer gjorde ;).

Användarvisningsbild
SSG
Inlägg: 2462
Blev medlem: tor 14 feb 2019, 16:04

Re: ArmA3 Ströspelsfoton

Inlägg av SSG » tor 07 mar 2013, 13:50

Rigge skriver:
Har märkt att fiender/gubbar har en tendens att, när man skjuter dom, så stannar dom upp och hamnar i nån "default" stance typ 0.1 sekund (men märkbart om man kollar efter det) innan han faller ner död.

Användarvisningsbild
SSG
Inlägg: 2462
Blev medlem: tor 14 feb 2019, 16:04

Re: ArmA3 Ströspelsfoton

Inlägg av SSG » tor 07 mar 2013, 14:21

Zsalheden skriver:
Jaså har jag faktiskt inte sett eller tänkt på. Märker mest av att de skjuter på brutalt långa avstånd :) hrlgia firefights dock då.

Användarvisningsbild
SSG
Inlägg: 2462
Blev medlem: tor 14 feb 2019, 16:04

Re: ArmA3 Ströspelsfoton

Inlägg av SSG » tor 07 mar 2013, 14:48

cuel skriver:
Rigge skrev: Har märkt att fiender/gubbar har en tendens att, när man skjuter dom, så stannar dom upp och hamnar i nån "default" stance typ 0.1 sekund (men märkbart om man kollar efter det) innan han faller ner död.
Det är nog nån utgångsanimation innan ragdoll tar över.
Testa hoppa ut ur en bil (inte full fart). När du återfår kontrollen så switchar du direkt till en standard animation.

Pelle
Inlägg: 330
Blev medlem: mån 19 okt 2009, 11:28

Re: ArmA3 Ströspelsfoton

Inlägg av Pelle » tor 07 mar 2013, 15:08

WashOut skrev: Har överseende att de är en alpha, men har inte riktigt fastnat för de. Lite för klånkigt?

Enda animationen jag sett som är standard är när man lägger sjukvård på sig själv.
Styrningen i arma 2 är klonkig! I A3 är det som vilken modern fps som helst. Stäng av mouse smooth så blir det awesome

//Edit
Det var ju animationer vi pratade insåg jag nu. De är ju myuyyyyyycket bättre i A3 än A2. Mer robotanimationer i A2 än A3
Bild

Skriv svar